Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Urząd Miasta i Gminy Witnica zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowejzgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://witnica.pl/

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Filmy, materiały multimedialne nie posiadają audiodeskrypcji , napisów dla osób głuchych,
  • Część plików nie jest dostępnych cyfrowo,
  • Brak opisów alternatywnych i tytułów dla części zdjęć i obrazków,
  • Część dokumentów PDF posiada błędy w warstwie tekstowej (po skanowaniu/OCR),
  • Dokumenty PDF nie są poprawnie odczytywane przez programy dla osób niewidzących (np. nieprawidłowo przygotowane tabele, wykresy, obrazki, brak sekcji nawigacyjnych, tytułu itp.).

Treści nieobjęte przepisami

  • Filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

Nadmierne koszty

  • Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.

Informacja o przeprowadzone analizie wskazującej nadmierne obciążenie jako powód braku dostępności –

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

  • Osoba zainteresowana załatwieniem sprawy urzędowej przy pomocy tłumacza języka migowego powinna zgłosić ten fakt co najmniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem jej załatwienia (z wyłączeniem sytuacji nagłych). W zgłoszeniu należy podać zwięzły opis sprawy oraz wskazać metodę komunikowania się: – PJM (polski język migowy), – SJM (system językowo-migowy), – SKOGN (sposób komunikowania się osób głuchoniemych). Zgłoszenie winno być dokonane za pomocą dostępnych środków komunikacji na podany powyżej adres, numer telefonu, faksu lub e-mail.

Skróty klawiaturowe

  • Funkcjonują standardowe skróty klawiszowe.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Informacji udziela: Koordynator do spraw dostępności
  • Kontakt: Beata Rechmal
  • E-mail: urzad@witnica.pl
  • Telefon: 957216440
  • Justyna Budzan
  • Adres: ul. Plac Andrzeja Zabłockiego 6, 66-460 Witnica
  • E-mail: wor@witnica.pl

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • Urszula Wośkowiak – Sekretarz
  • Adres: ul. Plac Andrzeja Zabłockiego 6, 66-460 Witnica
  • E-mail: sekretarz@witnica.pl

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskichi poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Aplikacje mobilne

Urząd Miasta i Gminy Witnica udostępnia następujące aplikacje mobilne: brak

Dostępność architektoniczna

Urząd Miasta i Gminy Witnica

ul. Plac Andrzeja Zabłockiego 6
66-460 Witnica

Do budynku prowadzi wejście od ul. Plac Andrzeja Zabłockiego. Do wejścia od ul. Plac Andrzeja Zabłockiego prowadzą schody oraz podjazd dla wózków znajdujący się przy schodach. Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Wejście nie jest zabezpieczone bramkami. W budynku nie ma windy. Dla osób na wózkach dostępne są korytarze i pomieszczenia na parterze. Biuro obsługi znajduje się na parterze po lewej stronie od wejścia głównego. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze. Przed budynkiem wyznaczono dwa miejsca parkingowych dla osób niepełnosprawnych. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Istnieje możliwość skorzystania z bezpłatnych usług tłumacza migowego w godzinach pracy urzędu, sekretariat tel. 95 7216440, email: urzad@witnica.pl Można również skorzystać z pomocy osoby przybranej tj. osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę zainteresowaną w celu ułatwienia porozumienia z nią i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw. Osoba zainteresowania załatwieniem sprawy urzędowej przy pomocy tłumacza języka migowego powinna zgłosić ten fakt co najmniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem jej załatwienia (z wyłączeniem sytuacji nagłych). W zgłoszeniu należy podać zwięzły opis sprawy oraz wskazać metodę komunikowania się: – PJM (polski język migowy), – SJM (system językowo-migowy), – SKOGN (sposób komunikowania się osób głuchoniemych). Zgłoszenie winno być dokonane za pomocą dostępnych środków komunikacji na podany powyżej adres, numer telefonu, faksu lub e-mail.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

  • Jak wnioskować o tłumacza polskiego języka migowego: https://witnica.pl/kontakt/
  • Informacja o naszej działalności w tekście łatwym do czytania (ETR): https://witnica.pl/
  • Informacja o naszej działalności w języku migowym (PJM): https://witnica.pl/kontakt/
  • Aktualny raport z zapewnienia dostępności: https://bip.witnica.pl/217/2462/Raport_o_stanie_zapewniania_dostepnosci_podmiotu_publicznego/
  • Osoba zainteresowana załatwieniem sprawy urzędowej przy pomocy tłumacza języka migowego powinna zgłosić ten fakt co najmniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem jej załatwienia (z wyłączeniem sytuacji nagłych). W zgłoszeniu należy podać zwięzły opis sprawy oraz wskazać metodę komunikowania się: – PJM (polski język migowy), – SJM (system językowo-migowy), – SKOGN (sposób komunikowania się osób głuchoniemych). Zgłoszenie winno być dokonane za pomocą dostępnych środków komunikacji na podany powyżej adres, numer telefonu, faksu lub e-mail.
Wielkość czcionki
Kontrast